Golfdag Tiendeveen vrijdag 26 juni

Red Hat Nederland Golft

Op 26 juni jl. ging het 3e Red Hat Nederland golftoernooi van start.
 

Ditmaal in Tiendeveen in Drenthe. Georganiseerd door Fieneke (lady Confy Tuur) en  Marijcke (lady Incognito) van de Red Butterflies in Emmen. Bij aankomst bleek ik geen van de 18 holes spelende dames te kennen, maar dat was geen enkel probleem. Gewoon aanschuiven bij de koffie en er heerste direct een gezellig onder elkaar sfeertje.

Een warme dag, alhoewel bij de start de zon zich nog niet liet zien. Maar het goede humeur van deze rode dames had hier niet onder te lijden. Nadat lady Confy Tuur de startlijst bekend gemaakt had, bleek ik naast één van mijn flightgenoten te zitten. Hilda van Chapter de Paarse Irissen, daar kwam Bea van Chapter The Coopers nog bij, heel gezellig. Een uitgebreide fotosessie bij de start op de eerste hole en daar gingen we, nog wat onwennig omdat we de golfbaan niet kenden, maar vol goede moed om er een leuke dag van te maken. En dat werd het ook, mede door de perfect georganiseerde begeleiding van Marijcke en Fieneke, die niets achterwege lieten om het ons naar de zin te maken. Extra drinken voor de warmte, dropjes om wat vocht vast te houden en zoetigheden om ons niveau op peil te houden. En dat alles lukte prima, vooral omdat we zoveel gelachen hebben. Hilda en Bea waren twee zeer humoristische dames en dat werd een succes voor mijn score. Uiteindelijk bleek ik met de eerste prijs aan de haal te zijn gegaan. Helaas heb ik dat zelf niet meer meegemaakt omdat ik door andere omstandigheden de borrel en de barbecue aan mij voorbij moest laten gaan.

Marijcke en Fieneke heel hartelijk dank voor deze leuke dag en ik hoop dat ik volgend jaar mijn plekje op het rode hoedenbord en voor de wisselbeker mag verdedigen.

Met een wuivend rood pluimpje, Lidy de Haan

Omdat Lidy niet aanwezig kon zijn op de prijsuitreiking zullen wij hierover een berichtje schrijven:De wedstrijd verliep plezierig en sportief en ook de dames van de clinic hadden het naar hun zin. Nadat de kaarten waren ingeleverd en de scores waren geteld bleek dat Lidy de Haan(van ons eigen Chapter) met 38 Stablefordpunten de 1ste prijs in de wacht had gesleept.

Deze prijs was beschikbaar gesteld door de firma Royal Goedewaagen uit Nieuw Buinen en bestond uit vier kop en schotels van de ontwerper Sander Alblas.

Op de foto’s is te zien dat de prijsuitreiking een feestelijk gebeuren was, er was voor iedereen een rode of paarse prijs, zinnig of onzinnig.Nadat de “Red Head Cover” was overgedragen aan Queen Afrodyn van Chapter “het Friesche Haegje” uit Heerenveen die de organisatie van de 4de Red Hat Society Golfdag in 2010 op zich neemt was er voor iedereen een glas wijn en kon de barbecue beginnen.

Het restaurant van Golfclub Martensplek had gezorgd dat er meer dan voldoende vlees, salades, brood en sauzen aanwezig waren. Jammer genoeg was er geen aantrekkelijke jongeman aanwezig om plaats te nemen achter de gloeiende platen. Voor diverse dames was dit een tegenvaller, maar dit werd echter geheel goedgemaakt door het heerlijke dessert.

Met een vrolijke paarse wuif,

Lady Incognito en Lady Confy Tuur

 

 

Over redhatbutterflies

a chapter of the Red Hat Society
Dit bericht werd geplaatst in verslagen 2009. Bookmark de permalink .

Een reactie op Golfdag Tiendeveen vrijdag 26 juni

  1. Lidy de Haan zegt:

    Hallo dames, tot mijn verbazing zie ik op jullie site dat er een Lidy de Haan bestaat.
    Een tweede dus, want zelf heet ik ook Lidy de Haan.
    Ik zou graag in kontakt komen met jullie Lidy.
    zouden jullie mijn mailadres aan haar willen doorgeven?

    Alvast bedankt, groeten Lidy de Haan, Zutphen

Geef een reactie

